Cari Blog Ini

Selasa, 18 September 2012

Sesi p&p ceria anak-anak didik 1 Abu Bakar ... membina slaid power point untuk pembentangan komsas PBS Band 5

Assalammualaikum anak-anak didik semua....kita mulakan pagi yang ceria ini dengan mengucapkan kesyukuran pada yang maha Pencipta atas limpah kurnia-Nya... kita masih dapat menghirup udara segar metah pada hari ini. Alhamdulillah... segala puji bagi Allah.... Tuhan sekalian alam.


Sesi p&p ceria kita pada hari ini, cikgu telah menetapkan beberapa tugasan untuk anak-anak didik semua .... sebagai nilai tambah untuk penilaian PBS Band 5 insya Allah....

Secara berkumpulan ( ikut kumpulan yang telah ditetapkan pada hari semalam ):

1. Setiap kumpulan dikehendaki membina slaid power points yang memuatkan pantun bagi watak dan perwatakan cerpen yang telah ditetapkan. Bina 6 slaid untuk 6 rangkap pantun.

2. Setiap slaid perlu mengandungi satu rangkap pantun dan dilengkapkan dengan gambar-gambar yang menyokong suasana pantun. Jika berkebolehan, anak-anak pelajar juga boleh memuatkan lagu atau muzik latar.

3. Tugasan kedua, anak-anak pelajar juga dikehendaki membina slaid power points untuk sajak. Sajak ini merupakan garapan idea anak-anak pelajar yang mengadaptasikan cerpen ke dalam bentuk puisi moden @ sajak.

4. Setiap slaid power points untuk sajak ini mestilah mengandungi sebaris@ sebait sajak dan dilengkapkan dengan gambar yang sesuai. Sudahkah binaan slaid sehingga selesai semua stanza sajak.

5. Jangan lupa.... mulakan slaid pertama anak-anak dengan tajuk persembahan dan nama ahli kumpulan.


Selamat belajar !!! 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan