Cari Blog Ini

Isnin, 13 Februari 2012

Surat Pilihan 1 Abu Bakar : 14 Februari 2012

Surat Pertama : 18, Jalan Perdana 3,
Taman Perdana Jaya,
81110 Johor Bahru,
Johor.
6 Januari 2012

Assalamualaikum, cikgu Nurul yang senantiasa segar dalam ingatan saya. Apa khabar, cikgu? Semoga cikgu sihat-sihat hendaknya. Saya di sini sihat-sihat sahaja.

Ke hadapan cikgu Nurul yang dirindui,
Tujuan saya mengutus warkah ini adalah untuk mengucapkan ribuan terima kasih sebanyak bintang di langit kerana telah membimbing saya hingga berjaya memperoleh keputusan 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah yang lalu. Sekarang, saya menyambung pelajaran di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Johor Bahru. Saya hendak cikgu mengetahui bahawa betapa rindunya hati saya kepada suara, gelak ketawa dan senyuman cikgu.

Tanpa kehadiran cikgu, mustahil saya akan berada hingga ke tahap ini. Atas segala nasihat yang dititipkan, saya berusaha bersungguh-sungguh hingga saya mengenggam kejayaan yang begitu bermakna. Segala titik peluh cikgu terbayar dengan kejayaan yang saya dan rakan-rakan peroleh.

Cikgu yang saya hargai sepanjang hayat,

Pada awalnya, hukuman yang dikenakan kepada saya ibarat suatu celaan. Tetapi, setelah saya sedar, hukuman itu amat bererti ibarat sebutir mutiara. Hatta hukuman itu perit, namun hukuman itu terbalas dengan sehelai slip keputusan UPSR yang menunjukkan keputusan 5A. Saya berjanji akan mengingati cikgu selagi hayat dikandung badan. Cikgu, peganglah janji saya selama-lamanya.

Akhirulkalam, terima kasih sekali lagi membasahi bibir untuk Cikgu Nurul. Semoga cikgu dipanjangkan usia oleh Allah Subhanahu WaTaala agar kita dapat bertemu suatu hari nanti. Jadi, titik noktah warkah ini akan berakhir di sini. Salam sayang daripada saya dan rakan-rakan.

Dalam ingatan tulus ikhlas,
Rahima Izzati.



Surat kedua :

No 42 , Jalan Seri Austin,
6/4 Taman Seri Austin ,
81100 Johor Bahru,
Johor Darul Takzim .

13 Mac 2012.

Assalamualaikum .
Menemui guruku Latifah yang berada di Kedah , semoga dalam keadaan sihat walafiat. Saya di sini sihat sahaja .

Guruku,
Tujuan saya menulis warkah ini adalah bertujuan ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana telah mendidik saya selama 6 tahun yang kini berada di SMK Agama Johor Bahru .
Tanpa cikgu , tiadalah saya di SMK Agama Johor Bahru . Cikgu yang telah mengorbankan masa untuk saya bagi mengadakan kelas tambahan dan sebagainya.
Cikgu juga telah membawa saya berjaya hingga ke menara gading . Saya akan teruskan usaha saya sehingga berjaya dansaya akan selalu ingat jasa cikgu sehingga akhir ayat.
Sekian , terima kasih .

Yang benar ,
Nazirah


Surat ketiga :

No 80 Jalan Azizah,
Kem Majidee ,
80634, Johor Bahru,
Johor.
14 Februari 2012

Kehadapan guruku yang dirindui. Semoga sentiasa berada dalam sihat walafiat.

Cikgu,
Tujuan saya menulis surat ini adalah untuk mengucapkan ribuan terima kasih kerana telah mendidik dan mengajar saya hingga berada di tahap ini.Saya sekarang berada di SMK Agama Johor Bahru. Sesungguhnya tanpa kehadiran cikgu di dalam hidup saya, saya tidak mungkin berada di sini.
Semasa di sekolah rendah dahulu, cikgu banyak melayan kerenah saya. Tetapi cikgu tetap mengajar dengan penuh sabar .Cikgu tidak pernah jemu dan berputus asa walaupun saya bukanlah seorang yang cerdik dan mendengar kata.
Saya amat merindui cikgu-cikgu dan rakan-rakan serta kenangan yang kita lalui bersama tahun lepas.Sesungguhnya mutiara-mutiara yang cikgu taburkan masih tersemat di dalam hati dan saya akan menjadikan ia sebagai pedoman hingga ke akhir hayat.
Akhirulkalam,sekali lagi saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada cikgu kerana telah banyak mendidik saya untuk menjadi seorang insan yang berguna di dunia dan di akhirat.

Yang Benar
Aishah Fiqa


Surat keempat :

No 24, Jalan Badik 12
Taman Puteri Wangsa.


Kehadapan cikgu Rashidi yang amat kami rindui,

Kami di sini sihat-sihat sahaja.kami berharap agar cikgu di sana sihat juga.Tujun kami mengirimkan surat ini adalah untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada cikgu kerana telah banyak menyumbangkan jasa kepada kami dengan sedaya upaya untuk melihat kejayaan kami.

Cikgu,
Kami sentiasa mendoakan kesihatan cikgu agar dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.kami disini akan sentiasa mengingati kenangan yang telah dilalui sepanjang kami belajar bersama cikgu selama setahun.
Kami berharap agar cikgu dapat menyumbangkan jasa cikgu kepada generasi yang akan datang.Kami disini sangat menghargai pengorbanan yang telah cikgu berikan kepada kami sehingga kami berjaya memperoleh kejayaan yang kami ingini.
Sebelum kami mengakhiri kata-kata kami,sekali lagi kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih atas jasa cikgu.Sampai di sini sahaja,semoga kita dapat mengutus surat pada masa akan datang.
Sekian,terima kasih.
Anak muridmu
Marsya

1 ulasan:

  1. Tahniah !!!

    Anak-anak didik 1 Abu Bakar memang comel dan hebat!!! Teruskan usaha anda untuk lebih cemerlang bahasa Melayu!!

    BalasPadam