Cari Blog Ini

Jumaat, 17 Februari 2012

titipan bahasa Melayu Tetap di Hati... sempena cuti hujung minggu 17 Februari 2012

Assalammualaikum anak-anak didik cikgu semua.... pasti semuanya gembira menghabiskan masa hujung minggu bersama-sama keluarga yang tersayang...mudah-mudahan terubat rindu anak-anak semua untuk menjamah masakan ibu tersayang... betul3x...

Baiklah, seperti yang cikgu janjikan... ada buah tangan istimewa untuk anak-anak didik semua... khusus buat anak didik cikgu 1 Abu Bakar yang comel....3 Ali yang komited... 5 Ibnu Sina yang rajin ... 5 al Kindi yang hebat... anak-anak didik cikgu digalakkan untuk mencetak ( print ) tugasan dalam blog cikgu ini dan tampal dengan kemas dalam buku karangan berpandu masing-masing....selamat belajar!!!


Tugasan untuk anak-anak cikgu di kelas 1 Abu Bakar:



Berdasarkan gambar di atas, huraikan pendapat anda tentang kesan-kesan obesiti kepada penghidapnya. Panjangnya huraian anda hendaklah tidak melebihi 120 patah perkataan.


Tugasan untuk anak-anak cikgu di kelas 3 Ali :



Berdasarkan gambar di atas, huraikan pendapat anda tentang kesan-kesan negatif penggunaan kad kredit. Panjangnya huraian anda hendaklah tidak melebihi 120 patah perkataan.


Tugasan untuk anak-anak cikgu di kelas 5 Ibnu Sina dan 5 al Kindi :





Berdasarkan gambar di atas, huraikan pendapat anda tentang faktor-faktor berlakunya krisis air. Panjangnya huraian anda hendaklah antara 200 hingga 250 patah perkataan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan